Neem contact op via Whatsapp

Ford verlengt Transit Chassis Cabine voor groots internationaal transport

9-2-2021

Ford introduceert nieuwe uitvoering Transit Chassis Cabine voor groeiende transportsector met grootse laadruimte en plaats voor 10 europallets1. Verlengd chassis met voorwielaandrijving voor maximaal laadvermogen en laadvolume. Ford introduceert een nieuwe uitvoering van de Transit Chassis Cabine, specifiek gericht op het bieden van grootse laadcapaciteit voor bedrijven in de groeiende 3,5-tons internationaal-transportmarkt.

Het nieuwe, voorwielaangedreven model is voorzien van een verlengd chassis om zo onder meer in te spelen op de sterke vraag vanuit Polen, Centraal Europa en de Baltische staten. Dit is de thuisbasis van vele bedrijven die 3.5-tons voertuigen inzetten op internationale routes.

Uitgerust met een gesloten laadbakopbouw tot ca. 24,5 m3 biedt de nieuwste Transit L5 Chassis Cabine een grotere laadcapaciteit van tien europallets en een verwacht laadvermogen van tot 1.100 kg na ombouw2.


De transportsector voor lange afstand groeit hard en onze verlengde Transit Chassis Cabine is speciaal ontworpen om een grootse laadcapaciteit te bieden. Zo helpt hij transportbedrijven om productiever dan ooit te zijn”, aldus Paul Baynes, ombouwmanager, Commercial Vehicles bij Ford Europa.


De Transit L5 Chassis Cabine is nu leverbaar in Europa en wordt ondersteund door het Ford netwerk van meer dan tweehonderd Qualified Vehicle Modifiers (QVM) in dertien landen. Zij kunnen een op maat gemaakte ombouw ontwerpen en bouwen voor specifieke toepassingen.


Ford Transit Chassis Cabine L5


Buitengewone laadcapaciteit

Het nieuwe model biedt een grote laadcapaciteit en heeft een wielbasis van 4.522 mm. Dat is de langste wielbasis van alle voorwielaangedreven chassis cab-modellen met een totaalgewicht van 3,5 ton.

Alle Transit L5 FWD Chassis Cabines zijn voorzien van de zuinige en krachtige Ford 2.0-liter EcoBlue dieselmotor, die voldoet aan de nieuwste emissie-eisen3. De motor levert standaard een vermogen van 97 kW (130 pk) en 360 Nm koppel. Een krachtigere versie produceert 125 kW (170 pk) en 390 Nm koppel voor de meer veeleisende situaties. Beide motoren zijn geschikt voor ombouwen die het leeggewicht boven de 2.380 kg brengen, ideaal voor de internationale transportsector.

Een handgeschakelde zesversnellingsbak is standaard, een zestrapsautomaat met handmatige schakelmodus is ook leverbaar. De optionele, extra grote brandstoftank van 95 liter is te combineren met alle motoren. Dit zorgt voor een grotere actieradius, wat dankzij een kleiner aantal tankstops de productiviteit verbetert.

Tot de leverbare bestuurdersassistentietechnologieën behoren Intelligent Adaptive Cruise Control4 en Lane Keeping System5. Deze helpen vermoeidheid op lange ritten te voorkomen en werden recent geprezen door de onafhankelijke veiligheidsorganisatie Euro NCAP.

De nieuwe Transit L5 Chassis Cabine breidt het grote aanbod van Transit modellen verder uit. Dat aanbod bestaat ook uit de zwaarste Transit Chassis Cabine ooit, die vorig jaar werd geïntroduceerd met een totaalgewicht van tot 5,0 ton voor zware ombouwen. In 2020 was Ford voor het zesde jaar op rij het grootste merk op de Europese bedrijfswagenmarkt. Alleen al de Transit was goed voor 87.139 verkochte exemplaren in de twintig belangrijkste markten6.

Neem contact op


Ford Transit Chassis Cabine L5


# # #

1 Lading en laadcapaciteit worden beperkt door gewicht en gewichtsverdeling.

2 Maximale laadvermogen verschilt en is gebaseerd op accessoires en ombouw. Zie label op portierstijl voor de laadcapaciteit van een specifiek exemplaar.

3 Gegevens voor brandstofefficiëntie en CO2-emissie zijn afhankelijk van homologatie van omgebouwde exemplaren, met behulp van de FordEtis WLTP CO2 Calculation Tool.

4 Bestuurdersassistentiesystemen zijn een aanvulling op en geen vervanging van de aandacht, beoordeling en handelingen van de bestuurder. De bestuurder moet op een veilige manier de controle over het voertuig blijven behouden. Zie voertuighandleiding voor details en beperkingen.

5 Lane Keeping System neemt het sturen niet over. Bestuurdersassistentiesystemen zijn een aanvulling op en geen vervanging van de aandacht, beoordeling en handelingen van de bestuurder.

6 De twintig belangrijke Europese markten zijn: België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië, Hongarije, Ierland, Italië, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Spanje, Roemenië, Tsjechië, Zweden en Zwitserland.


Nieuws

Nieuws

Laatste nieuws